In Ushuaia - Reisverslag uit Ushuaia, Argentinië van Mieke - WaarBenJij.nu In Ushuaia - Reisverslag uit Ushuaia, Argentinië van Mieke - WaarBenJij.nu

In Ushuaia

Door: Mieke

Blijf op de hoogte en volg Mieke

17 Januari 2014 | Argentinië, Ushuaia

Vandaag naar Ushuaia gevlogen, wat wel en schok was, want we gingen van 36 graden naar 8 graden! Was wel even wennen hoor.
Gisteravond nog naar een tangoshow geweest, wat echt heel leuk was. Bij binnenkomst werden we op de foto gezet met een tangopaar, echt lachen. Ik hoop de foto nog bij te voegen.
Een prachtig gebouw en van binnen zag het er ook heel klassiek en warm uit, echt een goede uitstraling. De tangodansers waren ook echt goed. Ook nog een Andes bandje gehoord en het lied don't cry for me Argentina.
Vandaag dus aangekomen in Ushuaia. Goede vlucht gehad met spectaculaire landing, dwars door de bergen en net naast de zee. De Argentijnen gaven dan ook een groot applaus na de goede landing.
We zitten echt aan het einde van de wereld, tussen de bergen van de Andes waar nog best veel sneeuw op ligt. Vanmiddag het stadje doorgewandeld wat erg veel weg heeft op een wintersportplaats in de alpen, alleen met dat verschil dat het hier nu zomer is!
We boffen met het weer, droog met af en toe een zonnetje, dus prachtig zicht op de bergen.
Morgen gaan we het national park Terra del Fuego bekijken. Ik hoorde van Hans dat het net van avond op de TV is geweest met Floortje Dessing.
Wij gaan het ook zien morgen.

• 17 Januari 2014 - 07:07

Christal

• 17 Januari 2014 - 10:04

Anne-Marie :

Hoi Miek!

Dat klinkt allemaal heel goed. Ik heb het idd gezien gisteravond, zag er echt super tof uit. Heel veel plezier!!! Geniet!!

• 17 Januari 2014 - 10:31

Mieke:

Hoi Mieke en Adri,

Wat gaaf weer!! Je had er zin in met die tango zo te zien :).
    Jullie kunnen ook wel Dessing achter je naam zetten inmiddels ....
    doeiiiiiii

• 17 Januari 2014 - 15:39

Maryke Meyer:

leuk jullie op deze manier te volgen, ben benieuwd wat volgt

• 17 Januari 2014 - 15:44

Ton & Astrid:

Hoi Miek
    Geniet nog even van de temp boven de 0, want het verschil wordt natuurlijk nog veel groter!
    Veel plezier alvast bij de pinguins, die ook van de week op tv waren.
    Bye bye

• 17 Januari 2014 - 18:56

Saskia, Gijs En Emma:

Veel plezier, jullie komen steeds dichter bij het 'doel', de pinguins...

• 17 Januari 2014 - 20:37

Marja:

Hey Mieke,
    Spannend hoor de pinguïns komen steeds dichter bij. Heb ook het idee dat ik in de buurt ben Woendagavond docu over pinguïns gezien en gisteravond idd Floortje Dessing. Ben ik er toch een beentje bij ;-) Geniet als je straks aan boord ben. Poot Marja

• 17 Januari 2014 - 21:14

Anke:

Oeiiiii, die bergen met die sneeuw..........prachtig! Wij gaan ze morgen in Oostenrijk van dichterbij bekijken. Geniet ervan !

• 18 Januari 2014 - 07:37

Annemarietje:

Ja een mooi park. Spreek je al een woordje Spaans? Ook al aan de Pisco souer gezeten?Veel plezier straks op de boot. Big hug

• 18 Januari 2014 - 11:11

Mieke:

Hoi Miek,

Ik ben speciaal Floortje Dessing terug gaan kijken, wauw, wat prachtig!! En wat koud gaan jullie het krijgen, brrrr.
    Doeiiiiii