Bella Coola - Reisverslag uit Bella Coola, Canada van Mieke - WaarBenJij.nu Bella Coola - Reisverslag uit Bella Coola, Canada van Mieke - WaarBenJij.nu

Bella Coola

Door: Mieke

Blijf op de hoogte en volg Mieke

03 Juli 2013 | Canada, Bella Coola

Nog even een laatste update voordat we voor 24 uur op de boot gaan naar Port Hardy op Vancouver Island.
We hebben niet echt spierpijn gehad van het paardrijden, alleen wat stijf in de benen, dus dat viel mee Saam.
Gisteren 1 juli, was het Canada-day, en hebben we 250 kilometer gereden naar Williams Lake. s 'Middags kwamen we precies op tijd aan voor de stampede, wat om 13 uur begon. We hadden goede kaartjes gekocht en zaten precies midden voor de arena. Het was een echt spektakel hoor. Van alles gezien, hoe 3 cowboys een wild paard vangen, zadelen en dan erop moeten gaan zitten en een klein stukje rijden, en kleine jochies, die zolang mogelijk op een stier moeten blijven zitten en de grote cowboys ook zolang mogelijk een bokkende stier bedwingen, kortom allemaal sensatie in cowboyland.
Vandaag hebben we de Heckmanpass gereden naar Bella Coola, die 'maar'1524 meter hoog is, maar wel met 10-15% naar beneden gaat. We hadden echt prachtige uitzichten over de besneeuwde bergen en diepe dalen. Er is hier verder bar weinig te doen, dus maar even dit verhaaltje schrijven en op tijd naar bed, want morgenochtend moeten we al om 6 uur bij de ferry zijn!

• 03 Juli 2013 - 07:06

AnneMarie:

Ik lees dat jullie het wel naar de zin hebben. Alweer een dikke week onder weg. Gaaf he die rodeo!. Veel plezier op de boottocht. Ik wil foto's zien van walvissen en orca's!

Mieke

Binnenkort gaan Hans en ik weer op reis en dit keer wordt het naar Canada. We gaan als eerste Mark en Anne-Marie bezoeken bij Calgary en dan met een huurauto door de Rocky's richting westkust en Vancouver Island en vliegen terug vanuit Vancouver.

Actief sinds 08 Dec. 2008