Victoria en Vancouver - Reisverslag uit Vancouver, Canada van Mieke - WaarBenJij.nu Victoria en Vancouver - Reisverslag uit Vancouver, Canada van Mieke - WaarBenJij.nu

Victoria en Vancouver

Door: Hans

Blijf op de hoogte en volg Mieke

12 Juli 2013 | Canada, Vancouver

Maandag ochtend zijn we vanuit Tofino vertrokken naar Victoria, de hoofdstad van de provincie British Columbia (BC). We moesten de slingerende weg terug naar Port Alberni en hebben daar onze traditionele koffie stop gehouden. Daarna hebben we gestopt in Cathedral Grove. Dit is een stuk oerbos met erg hoge bomen. Sommigen cedar bomen zijn bijna anderhalf keer zo groot als de toren van Pisa. We zijn verder gereden tot aan de kust bij Qualicum Beach. Daar hebben we onze picknick lunch gedaan (ook alweer een traditie). Daarna verder langs de kust naar het zuiden. We zijn nog gestopt in Chemainus. Dit is een klein plaatsje met mooie muurschilderingen. Sommigen zelf in 3D perspectief, zodat het net lijkt of je erin kunt stappen. Chemainus is een leuk plaatsje met verder leuke souvenir- en snoep winkeltjes. Dit dorp staat niet in alle reis gidsen, maar wij vinden deze stop zeker de moeite waard. We zijn vroeg in de avond in Victoria aangekomen waar we verbleven in het Strathcona hotel. Dit complex heeft verder verschillende pubs, restaurants en zelfs een beachvolleybal veld op het dak!

De volgende ochtend hebben we eerst een wandeling gemaakt door Victoria. We hebben de binnen haven, de oude stad, Chinatown, het Empress hotel en verschillende parken bezocht. 's Middags zijn we in het BC museum geweest. Hoewel dit door alle gidsen als een "must do" wordt gezien, werden wij hier niet wild van. 's Avonds uiteraard weer buiten gegeten met uitzicht op de haven.

De volgende dag zijn we naar de Butchart Gardens gegaan, 20 km buiten Victoria. Dit is een groot tuinencomplex dat rond 1900 is aangelegd. Het lijkt wel een soort Keukenhof. Er zijn verschillende soorten tuinen. We hebben hier bijna de hele middag rondgelopen.

Donderdag zijn we met de veerboot vertrokken naar Vancouver. We waren iets voor tienen bij de boot en we konden als een van de laatste auto's nog mee. Dat was een meevaller want we dachten dat we pas met de boot van 11 uur mee konden. Na een tocht van anderhalf uur tussen de eilanden kwamen we bij Tsawassen weer aan op het vaste land. We zijn doorgereden naar ons hotel in Vancouver stad. 's Middags zijn we naar het Stanley Park geweest. Dit is een groot park dat net buiten het centrum ligt (10 minuten rijden van ons hotel). In dit park kan worden gewandeld, gefietst en geskate. Wij hebben hier rondgereden en van de verschillende uitzichten op de stad genoten. We hebben ook nog een zee otter (met 3 jonkies) gezien en enkele wasberen. Daarna terug naar ons hotel om onze koffers in te pakken.

Vandaag gaan we nog rondkijken in de bergen ten noorden van Vancouver. Daarna moeten we naar het vliegveld voor onze vlucht terug naar Nederland (via Londen).
Daarmee zit deze mooie vakantie er weer op voor ons. We hebben hier erg van genoten en hebben beloofd om nog eens terug te gaan naar West-Canada. We kunnen dan alle plaatsen bekijken die we deze keer niet hebben bezocht. Uiteraard moeten we dan ook bekijken hoe Mark en Annemarie het maken in hun nieuwe huis.

Iedereen bedankt voor de leuke reacties op onze blog en we zien/spreken jullie weer in Nederland.

• 12 Juli 2013 - 12:22

Jolanda:

Wat een romantisch rozenlaantje...