Tofino - Reisverslag uit Tofino, Canada van Mieke - WaarBenJij.nu Tofino - Reisverslag uit Tofino, Canada van Mieke - WaarBenJij.nu

Tofino

Door: Mieke

Blijf op de hoogte en volg Mieke

08 Juli 2013 | Canada, Tofino

Gisteren en vandaag zijn we in Tofino.Gisteren zijn we met een bootje naar de hot springs gevaren wat wel 1,5 uur duurde. Onderweg veel visarenden en zelfs weer een walvis gezien. Bij de hotsprings moesten we eerst 30 min. wandelen door de rainforest, wat echt heel mooi was. De hot springs waren echt hot, wel 50 graden! Lekker in gebadderd en een beetje rondgekeken.
De terug weg hebben wij met een watervliegtuigje gedaan, wat echt kicken was. Het opstijgen vanaf het water was echt gek, de uitzichten waren prachtig en zelfs nog 2 walvissen gezien. Het kan niet op.
Vandaag moesten we vroeg opstaan, 6 uur, want we gingen beren spotten bij eb, en dat was om 7 uur. In een snelle zodiac gingen we op weg, nadat we ons eerst in een dik rood pak hadden gehesen. Ook weer wat visarenden gezien en zelfs een wolf, maar die was te ver weg voor de foto. Toen op naar de beren. Die waren op de drooggevallen strandjes aan het zoeken naar krabbetjes onder de stenen. We hebben er wel 5 gezien, en zelfs 1 moeder met baby, echt heel leuk. Op de terugweg nog langs een rots vol met zeehonden gevaren en wat zeesterren aan een rots geplakt. s 'Middags nog lekker gewandeld aan het strand waar veel surfers komen, vanwege de enorme golven, maar wij vonden het wel meevallen vandaag.
In ons hotel zit ook een sushi restaurant, dus die hebben we vanavond even uitgeprobeerd en het smaakte heerlijk.
Morgen gaan we weer verkassen naar Victoria, de hoofdstad van Vancouver Island, waar we ook weer 3 nachtjes zullen blijven. De rit is ongeveer 317 km, maar gaat weer dwars door de bergen met leuke slingerwegen, dus dat gaat ons ongeveer 6 uur rijden kosten.
Tot de volgende keer maar weer.

• 08 Juli 2013 - 08:27

Ilona Sasburg:

Woww gaaf! Nou volgens mij vermaken jullie je wel aardig

• 08 Juli 2013 - 11:42

Mieke:

Jeetje, wat een gave reis maken jullie, lijkt me echt geweldig. Doe je mijn familie de groeten als je ze tegenkomt, ha ha. Veel plezier verder!!!!!!

• 08 Juli 2013 - 11:47

Jolanda:

Klinkt geweldig allemaal! Die walvissen (nou ja, andere waarschijnlijk, want wij gaan niet naar Canada) hopen wij ook nog te zien op onze vakantie. Gelukkig hebben we die nog tegoed, want het lezen van jullie reisverslag doet me er wel heel veel zin in krijgen!

• 09 Juli 2013 - 12:57

Ton En Astrid:

Nou volgens mij hebben jullie nog lang geen zin om terug te komen, jullie maken heel wat mee! Veel plezier nog verder.

• 11 Juli 2013 - 17:31

Marja:

Hoi Hans en Mieke, we zijn nu in Thonga Beach aan de Indische Oceaan en hebben hier wifi dus eindelijk een berichtje. Wat hebben jullie veel gezien en wat een mooie foto van de Bald Eagle zeg, krijg weer heimwee. Geniet van Victoria en omgeving. Poot van Mar en Koos.

Tags: