Wells Gray Provincial Park - Reisverslag uit Clearwater, Verenigde Staten van Mieke - WaarBenJij.nu Wells Gray Provincial Park - Reisverslag uit Clearwater, Verenigde Staten van Mieke - WaarBenJij.nu

Wells Gray Provincial Park

Door: Hans

Blijf op de hoogte en volg Mieke

01 Juli 2013 | Verenigde Staten, Clearwater

Vanuit Jasper zijn we westwaarts gereden en zijn we de provincie British Columbia (BC) binnen gereden. Dit betekent dat we de klok weer een uur terug moeten zetten en er nu 9 uur tijdsverschil met Nederland is. Na een stop bij Mt. Robson, met een mooi uitzicht op de hoogste berg van Canada, rijden we verder. We moeten enkele honderden kilometers afleggen zonder iets bijzonders. We komen vroeg in de middag in Clearwater en rijden het Wells Gray Provincial Park in. We bezoeken de Dawson Falls en Helmken Falls (watervallen). Deze zijn erg hoog en erg indrukwekkend.

We verblijven in een leuke B&B. Deze wordt gerund door een Oostenrijkse vrouw en we worden hartelijk ontvangen. We moeten dineren in de Wells Gray Ranch bij de Black Horse saloon. Dit is een erg leuke tent die alles in western sfeer heeft. We zitten in huifkarren ons diner op te eten. Het is er erg gezellig en het bier vloeit er rijkelijk.

Op zondag is het de dag we precies 10 jaar samen zijn. Ma de Jager was de eerste die ons hiermee feliciteerde via de skype, leuk he?! We krijgen een heerlijk ontbijt en maken een korte maar leuke wandeling naar de Moul Falls. Na een korte lunch gaan we naar de Well Gray ranch om kennis te maken met onze paarden. We maken een paarden rijtoer van ongeveer 3 uur door het park. We rijden door de bossen, over heuvels en door kreken. Het was een erg leuke ervaring om op deze manier een park te verkennen. 's Avonds eten we weer in de Well Gray Ranch.

Morgen rijden we verder het cowboy land in. We gaan de grootste rodeo van de provincie bezoeken, in Williams Lake. Wat het allemaal inhoudt weten we ook nog niet goed, maar dat lezen jullie in ons volgende verslag.

P.S.: We zitten niet in de VS zoals het kaartje aangeeft. We zitten echt nog in Canada!

• 01 Juli 2013 - 07:55

Gijs&annelies:

Ha Hans en Mieke,
    Ziet er goed uit allemaal, veel plezier nog !

• 01 Juli 2013 - 20:36

Mieke:

Howdy,
    Gefeliciteerd met jullie 10-jarig samenzijn, vierend als cowboy en cowgirl, iiiiiaaaaa. Wat vliegt de tijd he. Goede reis verder!!!

• 01 Juli 2013 - 21:46

Saam:

klinkt weer leuk allemaal! enneuh de day after horse riding.... nog steeds leuk, of gillende spierpijn :-)

• 05 Juli 2013 - 14:12

Christal:

Gefeliciteerd!!! Nog heel veel mooie jaren saampjes!