Jasper - Reisverslag uit Jasper Park Lodge, Canada van Mieke - WaarBenJij.nu Jasper - Reisverslag uit Jasper Park Lodge, Canada van Mieke - WaarBenJij.nu

Jasper

Door: Mieke

Blijf op de hoogte en volg Mieke

27 Juni 2013 | Canada, Jasper Park Lodge

Halo allemaal,
Hier eindelijk weer een nieuw verslag vanuit Jasper, waar we vanavond zijn aangekomen. Maar eerst nog de eerste stop in Lake Louise.
Na een omweg van ongeveer 200 km hebben we toch de Rocky Mountains weten te bereiken. De weg vanuit Calgary naar Canmore is nu nog steeds niet open, dus maar goed dat we onze route hebben gewijzigd.
In Lake Louise hebben we een high tea gedaan, alleen niet in het mondaine chateau, maar hoog op de berg (2250m) in een theehuis bij Lake Agnes. De klim er naar toe was best pittig, maar de uitzichten waren zeker de moeite waard. Helaas door de wolken was het niet altijd te zien. We hebben ook nog steeds geen beren gespot, maar wel al vele eekhoorns en brutale vogels.
Vandaag hebben we de Icefield Parkway naar Jasper genomen. Deze weg dwars door de Rocky's is echt spectaculair met adembenemende vergezichten op de bergen, blauw/groene meren en mooie glaciers. Het Peytolake was echt groen en we hadden geluk dat het zonnetje net even doorkwam. Ook nog vele wartervallen gezien en een tochtje op de Athabasca glacier gemaakt met een ice explorer. Het weer werd steeds beter vandaag, steeds meer zon en stijgende temperaturen. En we hebben eindelijk iets groter wild life gezien, een hert!
Hopelijk gaan we de beren nog zien in de Rocky's, want morgen gaan we weer wandelen bij Maligne Lake.
De foto's ga ik er morgen bij zetten, want die gaat Hans eerst nog bewerken, want anders lukt het niet. Dus voor nu was het dit weer.
Vele groeten uit de fantastisch mooie Rocky Mountains.

• 27 Juni 2013 - 10:53

Koos:

brengt zeker weer mooie herinneringen boven aan onze reis, veel plezier.

• 27 Juni 2013 - 13:46

Koos En Marja :

Als ik dit lees ben ik weer helemaal terug, geweldig! Enne die beren komen echt, wij hadden onze eerste bearjam dacht ik ook bij Maligne lake. Dus geduld. Gaaf hè op de gletsjer.

• 27 Juni 2013 - 15:44

Petra:

Leuk weer ff van jullie te lezen. Veel plezier weer verder.

• 28 Juni 2013 - 21:40

AnneMarie:

Leuke foto's Miek en Hans. Het maakt niet uit hoe je de weg rijdt beide kanten op fantastisch! Geniet in Maligne lake. Gaan jullie nog kano huren? XX

Tags: Jasper